Subject: Vs: Küsimus covid-vaktsiinide kohta/Eesti Ekspress
From: "Carmen Katariina Sikk" <[email-masked]>
To: "Merili Nikkolo" <[email-masked]>
Date: Tue, 10 Sep 2024 12:15:57 +0200

Tere, Merili!

Vastas Ravimiameti sisse-ja väljaveo järelevalve büroo juhataja Marko
Tiisler:

Immunoprofülaktika ekspertkomisjon soovitab 2024/2025 hooajal COVID-19
vastu vaktsineerimist riskirühmadele, kuhu kuuluvad:

*	60+ vanuses inimesed,
*	lapseootel naised,
*	riskihaigusega lapsed ning täiskasvanud (Kontrolli, kas kuulud
riskirühma
<https://vaktsineeri.ee/sites/default/files/inline-files/TERVISESEISUNDITE
%20LOETELU%20COVID-19%20VASTASEL%20IMMUNISEERIMISEL_0.pdf> ), seda juhul,
kui neil on viimasest vaktsineerimisest või COVID-19 läbipõdemisest
möödunud enam kui 6 kuud,
*	sotsiaalhoolekande seaduse tähenduses ööpäevaringse
üldhooldusteenuse saajad, ööpäevaringse erihoolekandeteenuse saajad ja
kogukonnas elamise teenuse saajad,
*	samuti kuulub riskirühma tervishoiuteenuse, väljaspool kodu
osutatava ööpäevaringse üldhooldusteenuse, ööpäevaringse
erihoolekandeteenuse ja kogukonnas elamise teenuse asutuses töötav
personal.

Riskirühma kuuluvate inimeste vaktsineerimine on tasuta ning meie andmetel
on COVID-19 vaktsiin Comirnaty sihtrühmadele kättesaadav. Täpsema info
jaotuse osas saab anda Tervisekassa. Vaktsineerimiseks tuleb pöörduda oma
perearsti poole või vaktsineerimisteenust pakkuvasse apteeki. Täiendav
info on leitav  <http://www.vaktsineeri.ee> www.vaktsineeri.ee ja
<http://www.vaktsineeriapteegis.ee> www.vaktsineeriapteegis.ee. Riskirühma
kuulumist saab kontrollida  <http://www.terviseportaal.ee/>
Terviseportaalist.

Riskirühma väliste inimeste vaktsineerimine pole praeguses epiidolukorras
vajalik. Arsti dokumenteeritud ja põhjendatud otsusel on lubatud
riskirühma mitte kuuluvate inimeste vaktsineerimine. Küll aga on tegemist
pigem erandlike juhtumitega, nt kui inimene on varem haigust väga raskelt
põdenud.

Immunoprofülaktika ekspertkomisjon jälgib olukorda ja uuendab soovitusi
samm haaval. Endiselt tuleb valmis olla selleks, et võib hakata levima
mõni ohtlikum viirustüvi, mis vajab plaanide muutmist, siis leitakse
selleks ka võimalused.

Tasuline vaktsineerimisvõimalus täna Eestis tõepoolest puudub. Kuna
COVID-19 pandeemia on lõppenud (Terviseamet lõpetas tervisealase
hädaolukorra eelmise aasta mais), on ka COVID-19 vaktsiinide turustamisel
tekkinud tavapärane olukord - Tervisekassa hangib COVID-19 vaktsiini
riskirühmadele ja  vabaturule tuleku otsus on müügiloa hoidja poolne, kuhu
turule tullakse ja kui palju vaktsiini turule planeeritakse.

Näiteks gripivaktsiini kasutuse kohta on müügiloa hoidjatel aastatepikkune
kogemus ning osatakse varakult planeerida, kui palju vaktsiini on ühe või
teise riigi jaoks otstarbekas. Arvestades viimasel ajal levivate COVID-19
tüvede kergemalt kulgevaid vorme, samuti alatüüpide pidevaid muutusi ja
vaktsiinide kaitset eelkõige riskigruppe ohustava raskekujulise
haigestumise eest, on müügiloa hoidjatel raske prognoosida tasuliste
COVID-19 vaktsiinide soovitavat kogust ning tõenäoliselt seetõttu ollakse
ka turustamisotsustes ettevaatlikud.

Comirnaty tootja/esindaja Pfizer on kinnitanud, et ei näe hankeväliselt
võimalusi Balti turule tulekuks sel aastal. Ravimiamet suhtleb ka
Spikevaxi tootja Modernaga, kuid tänase seisuga veel positiivset infot
turuletuleku osas pole.

Kui teil tekib täpsustavaid küsimusi, vastame hea meelega!

Parimate soovidega

Carmen Katariina Sikk

Ravimiameti kommunikatsioonijuht

Tel 737 4140

[email-masked]

Saatja: Merili Nikkolo <[email-masked]>
Saatmisaeg: esmaspäev, 9. september 2024 11:36
Adressaat: Carmen Katariina Sikk <[email-masked]>
Teema: Küsimus covid-vaktsiinide kohta/Eesti Ekspress

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

On paar küsimust covid-vaktsiinide kohta, mille kohta pole märganud, et
oleks avalikkuse jaoks head infot jagatud:

*Millised vaktsiine Eestisse selleks hoojaks tuleb?

*Millal need saabuvad ehk millal saab alustada vaktsineerimisega?

*Ja kas sel hooajal on vaid riskirühmade vaktsineerimine ehk siis ka nt
tasu eest ei saa mitte riskirühma kuuluvad inimesed end vaktsineerida?

tervitades,

Merili Nikkolo

Eesti Ekspress